Rabu, 28 Januari 2009

Bercuti di Lahad Datu dan Tawau

Assalammualaikum kawan2 semua............





Cuti chinese new year tempohari, saya ke Lahad Datu dan Tawau kerana isteri saya ada kakak tiri di sana. Dapatlah saya melihat bandar Lahad Datu (tapi tak sempat melihat keseluruhannya kerana masa tak cukup) dan bandar Tawau yang terletak di tepi laut. Gambar di atas saya bersama anak saudara dari Lahad Datu, lepak sekejap sebelum ke pasar besar Tawau.
Gambar yg pertama tu berlatar belakangkan kabus tebal, ketika tu hujan lebat dari Lahad Datu hingga ke Ranau. Konon nak gambar dgn gunung kinabalu tapi hampeh!! gunungnya tak nampak langsung............bagaimanapun saya tak kira, mesti snap sekeping dua.

Di pasar Tawau saya hanya beli barang penting saja seperti tikar getah yang saya pegang tu berharga RM18. Kalau di KK, RM28. Mahal kan? Ada juga beli ikan bilis, ikan keropok, keropok belinjo pedas dan tidak pedas. Mungkin sebelum balik semenanjung, bolehlah saya beli lebih untuk keluarga di sana. Apa yang boleh saya katakan disini, pasarnya bersih dan tersusun.



Gambar di atas pula ketika saya singgah di pekan Nabalu. Itu pun sebab nak beli keropok dan buah limau untuk makan dalam kereta. Takde beli souvenir pun. Macam mahal je......



Kalau di KK, puncak gunung dapat dilihat waktu pagi saje. Tapi sepanjang perjalanan ke Lahad Datu, dapatlah saya melihat dengan jelas. Cuaca pula panas tapi sayang, saya tak sempat berhenti untuk berfoto. Mungkin lain kali.



0 ulasan: