Selasa, 6 Januari 2009

Pulau Gaya.....


Assalammualaikum...


Nampaknya tahun ni adalah tahun paling mencabar bagi saya sebagai seorang guru. Panggilan pulau.......Pulau Gaya.....saya akan mengajar di sekolah kebangsaan Pulau Gaya. Saya akan menyeberangi lautan, menaiki bot untuk sampai ke sana. Bagaimana suasana di sana, tidak dapat saya ceritakan di sini sekarang.


Apa yang saya tahu, saya ada seorang kenalan di universiti dulu dan sekarang dia mengajar di Pulau Gaya juga. Malam tadi saya ada juga bertanya dengan dia serba sedikit bagaimana nak ke pulau. Kedengaran suaranya begitu gembira bila saya nyatakan akan mengajar di sekolah yang sama dengan dia. Hubungan kami memang erat satu ketika dulu. Kini, kami 'bergabung kembali'........

1 ulasan:

ahiasks7 berkata...

wah dah ade blog rupenye, sory bang saya tak perasan abang tinggalkan mesej kat blog saye, macam mana mengajar kat pulau? best? tapi tak jauh dari bandar kan... apa pun saya ucapkan semoga suksess selalu, ade rezki kita jumpa gak nanti.